Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Πολυκατοικία «mixed grill»


To παρακάτω κείμενο μας έστειλε η Ελισσάβετ Κ.
Πριν από λίγες μέρες ήμουν μάρτυρας σ’ ένα περιστατικό που αρχικά με προβλημάτισε, στη συνέχεια με εξόργισε, αλλά στο τέλος με γέμισε θλίψη. Μένω στα Κάτω Πατήσια από το 1980, σε μια πολυκατοικία “mixed grill”, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Έλληνες, Αλβανοί, Νιγηριανοί, Ρουμάνοι συμβιώνουμε ειρηνικά, αν εξαιρέσεις τις παράξενες γαστριμαργικές συνήθειες και το ταμπεραμέντο των χαρακτήρων, ιδίως των Νιγηριανών, με τους καυγάδες και τα ξεσπάσματά τους.
Βράδυ, παρακολουθώ τηλεόραση, όταν ακούγονται φωνές και ήχοι πάλης στην είσοδο. Κατεβαίνω. Κραυγές, χειρονομίες, κακό, ο Πομάκος «διπλανός» μου (Έλληνας μουσουλμάνος), πατέρας τριών παιδιών, με τον μεγάλο του γιο, ανταλλάσσουν λόγια με πιτσιρικάδες εκεί γύρω στα 16. Η μάνα ουρλιάζει και κλαίει. Ακούγονται φράσεις από ανήλικους όπως «εγώ είμαι Χρυσαυγίτης, ρε». Προσπαθώ να καταλάβω τι έχει γίνει. Μου εξηγούν ότι ο γιός του γείτονά μου δέχεται διαρκώς φραστική επίθεση και μέσω Facebook κι από κοντά στο σχολείο, επειδή το όνομά του και το επίθετό του είναι μουσουλμανικά. Ένα Ελληνάκι σε υπηκοότητα και ιθαγένεια, που απλά ο πατέρας του είναι μουσουλμάνος, Έλληνας της Θράκης.
Αφού τα «αίματα» ηρεμούν ανεβαίνουμε στα διαμερίσματά μας. Λίγα λεπτά αργότερα «σπάνε» τα κουδούνια. Ποδοβολητά στις σκάλες, πατέρας και γιος ξανά στην είσοδο, από πίσω η μάνα κλαίγοντας κι ουρλιάζοντας, σύρραξη. Ο πρωταγωνιστής νεαρός στο bulling έχει φέρει τον πατέρα του, εκτός απ’ την παρέα των πιτσιρικάδων. Έναν άνδρα γύρω στο 1.50, μαυριδερό, που φωνάζει, όπως και το παιδί του, «εγώ είμαι Χρυσαυγίτης, εσύ δεν είσαι Έλληνας, να φύγετε». Δεν μπορώ να πω, ακριβώς το πρότυπο που έχουν στο μυαλό τους οι Χρυσαυγίτες, που μάλλον αν ο συγκεκριμένος κυκλοφορήσει στον Άγιο Παντελεήμονα θα κινδυνέψει να «τις αρπάξει» απ’ τους …δικούς του. Πέφτουν κάτι «ψιλές», σκίζονται μπλούζες, κάποια στιγμή «τα βρίσκουν». Δεν κατάλαβα ποτέ πώς, μαγικά. Αφού διαλύεται η …συνάθροιση, έρχεται η αστυνομία. Γίνεται καταγραφή του συμβάντος, την επόμενη μέρα έχει σχολείο, η κοροϊδία θα συνεχιστεί. Ξανά στα διαμερίσματα, η ζωή συνεχίζεται.
Το περιστατικό με προβλημάτισε για αρκετή ώρα μετά. Ένα «λάθος» όνομα, ένας ανήλικος που ξεστομίζει το «είμαι Χρυσαυγίτης» που έχει ακούσει απ’ τον μπαμπά, που αμφιβάλλω αν γνωρίζει κι ο ίδιος τι ακριβώς είναι αυτό. Νεαρά παιδιά πιασμένα στη φάκα, όταν πήγαν να πιπιλήσουν την «καραμέλα» των μεγάλων για τη Χρυσή Αυγή. Όπως είπε κι ο κύριος απ’ την απέναντι πολυκατοικία, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή Αθηνών που κατέβηκε να βοηθήσει στην εκτόνωση της κατάστασης, «εγώ δεν θα αφήσω τη γειτονιά μου να γίνει άντρο φασιστών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου