Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Παραγωγή νέου καυσίμου με 60 σεντς ανά λίτρο



Ένα νέο σύστημα που θα προσφέρει φθηνό και σε αφθονία καύσιμο επιχειρούν να αναπτύξουν οι επιστήμονες από το Ναυτικό Ερευνητικό Εργαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών (NRL), χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη το θαλασσινό νερό.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του NRL, εξαγωγή CO2 από τη θάλασσα είναι αποδοτικότερη, καθώς η συγκέντρωσή του είναι έως και 140 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα στον αέρα, ενώ χρησιμοποιώντας τεχνολογίες ηλεκτροχημικών κυψελών (που είναι διαθέσιμες στο εμπόριο), ανέπτυξαν ένα κύτταρο ηλεκτροχημικής οξίνισης, το οποίο μπορεί να ανακτήσει το διοξείδιο του άνθρακα από το θαλασσινό νερό.

Η διαδικασία έγκειται στην εξαγωγή διοξειδίου του άνθρακα και στην παραγωγή αερίου υδρογόνου -τα δύο βασικά συστατικά του καυσίμου- από το νερό της θάλασσας. Μέσω μιας διαδικασίας που εκτελείται σε τέσσερα στάδια, τα συστατικά αυτά μετατρέπονται αρχικά σε υδρογονάνθρακες, οι οποίοι με τη σειρά τους γίνονται καύσιμο. Οι δοκιμές που έχουν μέχρι στιγμής γίνει σε περιβάλλον εργαστηρίου δείχνουν ότι από τη διαδικασία μπορεί να προκύψει καύσιμο με κόστος περίπου 0,60 σεντς του ευρώ ανά λίτρο.

Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να δοκιμάσουν το σύστημα τους σε μεγάλη κλίμακα, στον ωκεανό. «Το ενδεχόμενο όφελος θα είναι στο μέλλον να έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε απόθεμα καυσίμου JP-5 καυσίμου αεροσκαφών εν πλω, μειώνοντας το κόστος παράδοσης καυσίμων - χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση για το περιβάλλον - και ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια και ανεξαρτησία του Πολεμικού Ναυτικού», επισημαίνει στην ανακοίνωση του NRL η ερευνήτρια Χέδερ Ουιλάουερ. Πράγματι, ο ανεφοδιασμός στη θάλασσα στοιχίζει ιδιαίτερα ακριβά καθώς για τη μεταφορά καυσίμων στα αμερικανικά πολεμικά πλοία απαιτούνται περισσότερα καύσιμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, πέρυσι το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό εφοδίασε τα πλοία του με περίπου 600 εκατ. γαλόνια, κάτι για το οποίο χρειάστηκε 15 πλοία ανεφοδιασμού. Ακόμη πάντως κι αν η νέα τεχνολογία καταστήσει τους ωκεανούς ανεξάντλητη δεξαμενή καυσίμων για τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα, τα ίδια τα καύσιμα δεν θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς παράγονται περίπου οι ίδιες εκπομπές, όμως θα εξοικονομείται η ενέργεια που θα απαιτούνταν για τη μεταφορά τους από τη στεριά στα πλοία που βρίσκονται στη θάλασσα.

imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου