Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

«Φαρμάκι» Σεραφείμ για την πολιτική κηδεία του Κύρκου



thumb
Με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο σχολίασε ο Μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ την πολιτική κηδεία του ιστορικού ηγέτη της Αριστεράς, Λεωνίδα Κύρκου.
Στο ανακοινωθέν που εκδόθηκε, ο Μητροπολίτης Πειραιώς μιλά για «δήθεν προοδευτική ιδεολογία με στόχο την κατεδάφιση του Θεού», ενώ αναφέρεται προσωπικά και στον επικήδειο του Φώτη Κουβέλη.
Το ανακοινωθέν είναι το εξής:
«Ἡ τελετή ἀποχαιρετισμοῦ τοῦ ἱστορικοῦ ἡγέτη τῆς λεγομένης ἀριστερᾶς Λεωνίδα Κύρκου στόν αὔλειο χῶρο τοῦ Α΄ Κοιμητηρίου Ἀθηνῶν μέ τήν παρουσία ἰκανοῦ ἀριθμοῦ μελῶν τῆς πολιτικῆς, κοινωνικῆς καί οἰκονομικῆς ζωῆς τῆς χώρας, στιγμιότυπα τῆς ὁποίας μετεδόθησαν ἀπό τήν τηλοψία παρουσίασε γιά μιά εἰσέτι φορά ἐκτύπως

«Αχόρταγοι, τρελαμένοι» - BHMagazino - Βλέμματα

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Αχόρταγοι, τρελαμένοι»

Αυτονόητες απαντήσεις στις αυτονόητες απαντήσεις. (Σκέψεις απέναντι στο άρθρο του Ι. Πρετεντέρη στα Νέα, την Τετάρτη 31



του Θάνου Ανδρίτσου
Έτυχε και εγώ, να διαβάσω το τελευταίο κείμενο του Ι. Πρετεντέρη. Έφτασα σε αυτό μέσα από τις οργισμένες αναδημοσιεύσεις που αρκετοί γνωστοί μου έκαναν στο internet. Διαβάζοντας το, όλων των ειδών τα συναισθήματα με διέτρεξαν, μέχρι που κατέληξα στην γνώριμη αδιαφορία για τον ίδιο, τη δημοσιογραφία που επιτελεί και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που εκφράζει. Ωστόσο αμέσως μετά σκέφτηκα να γράψω μια απάντηση. Όχι για να τη διαβάσει ο ίδιος, ούτε βέβαια διότι κατέχω τα μέσα

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΥΠΕΡΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ



Αναρτήθηκε: 24 Jun 2011, 22:21 | Πηγή: ksipnistere | Κατηγορία: Blogs
υπαλληλων, δημοσιων υπαλληλων, ipallilon, dimosion ipallilon
ΕΝΑΣ ΛΑΓΌΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΝΤ

Πώς μαγειρεύονται τα στοιχεία των ερευνών
Ο πρώτος στόχος των βίαιων μέτρων εις βάρος των εργαζομένωνπου λαμβάνονται από την ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο του περιβόητου μνημονίου είναι, ως γνωστόν, οι δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτοί ήταν οι πρώτοι που είδαν τις αποδοχές τους να περικόπτονται, τις .....
συντάξεις τους να περιστέλλονται και τις θέσεις εργασίας τους να απειλούνται άμεσα.

Προκειμένου να γίνουν αποδεκτά αυτά τα σκληρά μέτρα ως υποχρεωτική λύση και μονόδρομος για να

- Ανθούν οι θεωρίες συνωμοσίας δέκα χρόνια μετά την τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου - Ειδήσεις - Κόσμος

in.gr - Ανθούν οι θεωρίες συνωμοσίας δέκα χρόνια μετά την τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου

Ενα κείμενο ντοκουμέντο του ΚΚΕ εσωτερικού



Λ. Κύρκος: Οι στόχοι του Εθνους
13Share
εκτύπωση  
 Η συμβολή του Λεωνίδα Κύρκου στην διαμόρφωση των «Στόχων του Έθνους», τους οποίους εκπόνησε με την έναρξη της μεταπολίτευσης το ΚΚΕ Εσωτερικού, ήταν καθοριστική. Ο ίδιος επαιρόταν για το προγραμματικό αυτό κείμενο, τους στόχους και τα οράματα που έθετε για

«Τα λαμόγια της Βουλής»



thumb
Εκρηκτικές και κωμικοτραγικές διαστάσεις έχει λάβει η κόντρα μεταξύ της ΝΔ και της παράταξής της στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, με αφορμή το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Με ανακοίνωσή της που φέρει τον τίτλο «τα λαμόγια της Βουλής» η ΔΑΠ ΝΔΦΚ του Οικονομικού της Νομικής επιτίθεται στα κόμματα που ψηφίσαν το νομοσχέδιο (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ, ΔΗΣΥ)  και αναφέρει χαρακτηριστικά, δείχνοντας το πολεμικό κλίμα που επικρατεί: «Όχι ρε αλήτες, δεν θα επιτρέψουμε να αλώσετε και το Πανεπιστήμιο. Αρκετή ζημιά προκαλέσατε…».
Στην ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
Η θέση μας απέναντι στο νέο Νόμο είναι αρνητική και δηλώνουμε ότι θα αντισταθούμε στις επιταγές του Κου George Papandreou, της Κας Anna Diamantopoulou, του Κου Antonis Samaras, του κολλητού της Υπουργού Παιδείας Κου Aris Spiliotopoulos και όλων όσων ονειρεύονται τη διάλυση των Πανεπιστημίων και την συγχώνευσή τους με τα πολιτικά κόμματα!
Οι πολιτικοί αυτής της χώρας βύθισαν την Ελλάδα στη διαφθορά, έπνιξαν την ελληνική οικονομία στα χρέη, διέσυραν το όνομα της χώρας μας διεθνώς, μετέτρεψαν τη χρηματοδότηση της ΕΕ σε πρωθυπουργικές βίλλες, διέλυσαν την ελληνική κοινωνία, ισοπέδωσαν τις εργασιακές σχέσεις και καταδίκασαν μια ολόκληρη γενιά στην ανεργία ή στη φυγή στο εξωτερικό! Οι πρωταγωνιστές των σκανδάλων της SIEMENS, του Βατοπαιδίου, του Χρηματιστηρίου και δεκάδων άλλων σκανδάλων, αποφασίζουν τώρα ότι για όλα αυτά πρέπει να πληρώσει το Πανεπιστήμιο και κατ’ επέκταση οι φοιτητές και οι οικογένειές τους.  Όχι ρε αλήτες, δεν θα επιτρέψουμε να αλώσετε και το Πανεπιστήμιο. Αρκετή ζημιά προκαλέσατε…»
Τα σχόλια δικά σας…
Α.Κ

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Στο περιθώριο της συγκίνησης



1 εικόνα

Ετικέτες

Διαβάστε επίσης

Αγωνιστής. Συνεπής. Έντιμος. Οι βολικές λέξεις των επικηδείων. Και της υποκρισίας. Που θα περισσέψει πάλι αύριο, στην κηδεία, όπως είχε συμβεί και στις πρώτες δηλώσεις που ακολούθησαν την αναγγελία του θανάτου του Λεωνίδα Κύρκου. Οι λέξεις, αυτές και μερικές ακόμα, που επιτρέπουν και στους παρείσακτους να χωρέσουν στο κάδρο του αποχαιρετισμού του νεκρού. Να καρπωθούν λίγη από την συγκίνηση του θανάτου, που ως υπαρξιακό μέγεθος των ανθρώπινων, δεν αντέχει ρωγμές. Ίσως να μην μπορεί να γίνει διαφορετικά. Κάπως έτσι πάντως “ο νεκρός δεδικαίωται”. Ή, όπως στην περίπτωσή μας, αδικείται.

Νομίζω ότι σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις προτιμώ την τακτική του ΚΚΕ. Συλλυπητήρια στους οικείους. Ούτε φόρτιση, ούτε επίθετα, ούτε αγωνιώδης προσπάθεια ανεύρεσης κοινών τόπων στην ασύμπτωτη και συγκρουσιακή κατά το μεγαλύτερο μέρος της πολιτική διαδρομή του καθενός. Πραγματικά θα ήθελα να συμβαίνει αυτό και με τους υπόλοιπους. Από την κορυφή της πολιτειακής ιεραρχίας μέχρι τις παρυφές της, που όλοι είχαν έναν λόγο ταύτισης και συναντίληψης με τον νεκρό.

Με τον Κάρολο Παπούλια ο Κύρκος δεν πρέπει να είχε απολύτως τίποτα κοινό. Στο μεγαλύτερο κομμάτι του κόμματος που κυβερνά το όνομά του ήταν συνώνυμο του διώκτη του ιδρυτή του. Η ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας συμπυκνώνει τον δεξιό λαϊκισμό και εθνικισμό που τον εύρισκε πάντα απέναντι. Ας μη μιλήσουμε για το Λάος. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σίγουρο ότι του επεφύλαξε την τελευταία πολιτική πίκρα. Τι μένει; Η Δημοκρατική Αριστερά, λίγες νησίδες στα απομεινάρια του εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ, οι παλιοί  αγαπημένοι του  Ρηγάδες και λίγοι ακόμα, οι περισσότεροι ανένταχτοι. Θα έπρεπε  να ειπωθεί αυτή η αλήθεια. Ο Κύρκος, που αύριο θα ενώσει τους πάντες στο ξόδι του, πέθανε πολιτικά απομονωμένος.

Θα μου πείτε είναι ψέμα ότι κέρδισε τον σεβασμό όλων των αντιπάλων; Καθόλου. Αλλά είναι η μισή αλήθεια και νομίζω η λιγότερο σπουδαία. Γιατί περισσότερο από  πολιτικός της συνεννόησης υπήρξε πολιτικός της σύγκρουσης. Της άνισης και πρώιμης σύγκρουσης με τους ισχυρούς κάθε εποχής και κόντρα στο ρεύμα. Με τους Γερμανούς κατακτητές, με τη σιδερένια μεταπολεμική δεξιά, με την μεγάλη πλειοψηφία των συντρόφων του, του ΚΚΕ, με το αντιευρωπαϊκό ΠΑΣΟΚ της μεταπολίτευσης, με το πελατειακό και διεφθαρμένο κομμάτι που εξέθρεψε το κυβερνητικό ΠΑΣΟΚ, με την πάνδημη εθνικιστική λαίλαπα για το όνομα της Μακεδονίας.  Σχεδόν πάντα ανήκε στον πυρήνα μιας ισχνής μειοψηφίας που λοιδορείτο και συνήθως δικαιωνόταν από τον χρόνο. Και για αυτά τα σημαντικά που δεν δικαιώθηκε είχε την παρρησία να κάνει ωμή αυτοκριτική. Αυτά δεν θα πουν αύριο. Αυτά θα αφήσουν στον βολικό ιστορικό του μέλλοντος.

Ο Λεωνίδας Κύρκος δεν ήταν ένας καλός άνθρωπος που πέθανε. Ήταν πάνω από όλα ένας ακατάβλητος και πύρινος πολιτικός που κάτι μου λέει ότι θα ήθελε αυτήν την ώρα να ακουστούν αιχμηρές πολιτικές αλήθειες για την Οδύσσεια της διαδρομής και όχι κλισέ ομονοούσας συγκίνησης. Ότι τη συγκίνηση θα την ήθελε μόνο από τους συντρόφους του, από τους αντιπάλους του θα ήθελε το μέτρο, και από κάποιους να μην εμφανιστούν καθόλου.
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Δικαίωμα στη θρησκεία



της Τατιάνας Παπαναστασίου31/08/2011
  • Φωτογραφία: Μαρία Μαράκη
1 εικόνα

Ετικέτες

Σχετικές συλλογές

Διαβάστε επίσης

Στην Ελλάδα, όπως και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, συνυπήρχαν πάντα διαφορετικοί λαοί, πολιτισμοί και θρησκείες. Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο απλώς δεν γνωρίζει ιστορία. Οι τρεις μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου έχουν γεννηθεί δίπλα από την πόρτα μας, και εδώ και πολλούς αιώνες οι ακόλουθοί τους συμβιώνουν στον Ελλαδικό χώρο. Άλλοτε με εντάσεις και συγκρούσεις, άλλοτε αρμονικά, καμία συμβίωση άλλωστε δεν είναι εύκολη. Όμως υπήρχε σεβασμός στη θρησκεία του άλλου, στις συνήθειες και στα έθιμά του. Στην ιδιαίτερή μου πατρίδα, την Κρήτη, έχω ακούσει συχνά ιστορίες που περνάνε από γενιά σε γενιά, για γείτονες διαφορετικών θρησκειών που ήταν φίλοι και βοηθούσαν ο ένας τον άλλον στις δυσκολίες. Από τέτοιες ιστορίες, που είναι κοινές σε όλη την Ελλάδα, βγήκε και ο στίχος “Εσύ Χριστό κι εγώ Αλλάχ, όμως κι οι δυο μας αχ και βαχ”.
Αυτό το σεβασμό στη θρησκεία και στα έθιμα του άλλου έχουμε χρέος να τον διαφυλάξουμε. Το χτίσιμο του τζαμιού θα είναι ένα τέτοιο βήμα. Κάποιοι φοβούνται. Είτε ειλικρινά, από άγνοια, είτε λόγω μικρών συμφερόντων τους. Σπάνια υπολογίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως την ελευθερία της θρησκευτικής έκφρασης. Πολλοί επικαλούνται τους λαθρομετανάστες. Αλλά η πλειοψηφία των μεταναστών είναι νόμιμοι, πολλοί εκ των οποίων έχουν πλέον λάβει την Ελληνική υπηκοότητα, άρα έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλους τους Έλληνες πολίτες. Ακόμα και οι λαθρομετανάστες όμως άνθρωποι είναι και έχουν δικαίωμα στη θρησκεία. Άλλοι φοβούνται την τρομοκρατία. Λες και δεν είναι γνωστό ότι δεν είναι η θρησκεία που γεννάει την τρομοκρατία αλλά πολιτικοί, κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες. Σε κάθε περίπτωση όμως, καλύτερος έλεγχος γίνεται στο ισόγειο παρά στα υπόγεια. Άλλοι δεν ξέρουν τι φοβούνται, τον “άλλο” ίσως που είναι διαφορετικός. Λες και θα έπρεπε να είμαστε όλοι ίδιοι. Ένα είναι το σίγουρο. Εδώ και 100 χρόνια συζητείται η δημιουργία του τζαμιού στην Αθήνα. Και ακόμα συζητάμε. Χαρακτηριστικό των Ελλήνων, δεν λέω. Αλλά ευτυχώς έχουμε και άλλα χαρακτηριστικά, τα οποία είναι καιρός να επικαλεστούμε.
*Η Τατιάνα Παπαναστασίου είναι υποψήφια Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών