Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Περι ΚΤΕΛ, ιδιωτικου-δημοσιου και αναπτυξης.....


Από Sofia Lampiki
Και τώρα που πέρασε μια μαύρη μέρα για τη Χίο και πριν ξημερώσει η επόμενη ας γράψω δυο πράγματα για τα ΚΤΕΛ, αστικά και υπεραστικά, εμβληματικό μέσο μετακίνησης στην επαρχία.
Τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ λοιπόν ΚΤΕΛ είναι ο ορισμός του κρατικοδίαιτου ιδιώτη με μονοπώλιο.
Παλιά μου λεει η μάνα μου ήταν κρατικά και σάρωναν όλη την επαρχία συνδέοντας τα χωριά και τις κωμοπόλεις.
Και μετά ήρθε η ιδιωτικοποίηση για να ξεφορτωθεί τα έξοδα το Δημόσιο.
Τα ξεφορτώθηκε; για να δούμε
Η πρώτη δουλειά των ιδιοκτητών λεωφορείων των ΚΤΕΛ ήταν να περικόψουν δρομολόγια .Οι κάτοικοι των χωριών πια έπρεπε να πληρώνουν ταξί ή να αγοράσουν αυτοκίνητο.
Ρωτά κάποιος τότε και απο πού εισέπρατταν οι ιδιοκτήτες έσοδα;
Απλό.Από τις μεταφορές μαθητών.
Χρόνια τώρα τεράστια ποσά δίνονται, παλιότερα απ τις Νομαρχίες και τώρα απ΄ τους Δήμους που είναι υπέυθυνοι για την ανάθεση.
Στη Θεσσαλονίκη νομίζω ερευνάται απ τον εισαγγελέα.
Εγώ να πω για την Χίο, που είμαι σίγουρη ότι όλα έγιναν νομότυπα, ότι χρόνια τώρα 1,5 εκατομμύριο ευρώ δινόταν για την μεταφορά μαθητών στα ΚΤΕΛ.
Νομίζω μόνο τα τελευταία 2 χρόνια το ποσό έπεσε κάτω και κοντά στο εκατομμύριο.
Εγώ δεν θα ψάξω τίποτα.
Απλώς σαν γνήσια καπιταλίστρια θα κοιτάξω να δω τί προσέφερε αυτή η χρηματοδότηση στην ανάπτυξη του νησιού και τον εκσυγχρονισμό του Δικτύου μεταφορών των πολιτών.
Μπορώ να σας πω ευθαρσώς, ΤΙΠΟΤΑ.
Τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι παμπάλαια σαβάραλα 20ετίας, τα δρομολόγια δεν αυξήθηκαν και πολλές φορές οι εργαζόμενοι οδηγοί έμειναν απλήρωτοι.
Τότε πού πήγαν τόσα λεφτά; Και πού να ξέρω εγω, εφορία είμαι;
Να σχολιάσω μόνο ότι δεν είδα τόσα χρόνια άλλο ιδιώτη να παίρνει τη μεταφορά μαθητών με τα δικά του πούλμαν.Ίσως να ζητούσαν πολλά ..αλλά πόσο πιο πολλά από 1,5 εκατομμύριο το χρόνο.

Δεν θα σχολιάσω επίσης ούτε το ότι πολλές φορές τα ΚΤΕΛ δίνουν εργολαβία διαδρομές σε ταξί, ούτε ότι στα δρομολόγια τα μαθητικά πολλές φορές βάζουν κι άλλους επιβάτες .
Θα ρωτήσω όμως γιατί θα έπρεπε να υπάρχουν ειδικά μαθητικά δρομολόγια και όχι της κανονικής διαδρομής όπου τα παιδιά να κόβουν ένα μηδενικό εισιτήριο και η αξία τους να αποδίδεται αργότερα στον ιδιοκτήτη;
Ή καλύτερα με τόσα λεφτά δεν θα μπορούσαν ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ να αγοραστούν πούλμαν για κάθε σχολείο που θα χρησίμευαν και στις εκδρομές τους και να προλαμβανόταν ένας συμβασιούχος που εκτός από οδηγός θα ήταν και επιστάτης του σχολείου τις υπόλοιπες ώρες;
Μα τι λέω εγώ...γίνεται έτσι Ανάπτυξη;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου