– Ανακάλυψε όργια κατασπατάλησης του κρατικού χρήματος - Διαπίστωσε ότι ο προϋπολογισμός το 2009 έπεσε έξω κατά 25% στις εισπράξεις από τους φόρους
Δύο δουλειές στο Δημόσιο βρέθηκαν ότι είχαν με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας 2.694 άτομα ύστερα από ελέγχους που έκανε το Ελεγκτικό Συνέδριου στις μισθολογικές καταστάσεις των Υπουργείων και των άλλων φορέων της κεντρικής κυβέρνησης κατά το έτος 2009.
Οι συγκεκριμένοι διπλοθεσίτες καλούνται τώρα να επιστρέψουν πίσω τα ποσά που έπαιρναν από την δεύτερη δουλειά τους , εάν μπορεί κάποιος να την χαρακτηρίσει έτσι αφού στην ουσία πρόκειται για αργομισθία.
Αυτές, αλλά και άλλες πολλές «πιπεράτες» αποκαλύψεις, οι οποίες καταδεικνύουν το μέγεθος της κατασπατάλησης του κρατικού χρήματος που έλαβε χώρα το 2009 αποκαλύπτει η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου του Κράτους που κατατέθηκε χθες στην Βουλή.
Σύμφωνα με την έκθεση, το 2009 το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε και μπλόκαρε ως παράνομες πληρωμές ύψους 665 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο ποσό για το 2008 δεν ξεπερνούσε τα 106 εκατ. ευρώ (αύξηση 520%).
Πρωταθλητές σε αυτές τις παρατυπίες είναι τα Υπουργεία με το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανακαλύπτει τρανταχτές περιπτώσεις καταδαπάνησης του δημοσίου χρήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2008 κρίθηκαν ως παράνομες, κρατικές πληρωμές ύψους 6,6 εκατ. ευρώ το 2009 οι περιπτώσει αυτές εκτοξεύτηκαν στα 506 εκατ. ευρώ!
Σοβαρές περιπτώσεις ανάλωσης του κρατικού χρήματος διαπίστωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο και στους Δήμους της χώρας, στους οποίους εντόπισε ότι πολλές από τις εργασίες που ανάγονταν σε αυτούς δίνονταν έξω σε ιδιώτες.
Αναλυτικότερα σύμφωνα με την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου:
· Κατά 25,2% έπεσε έξω στις προβλέψεις των εισπράξεων από φόρους ο κρατικός προϋπολογισμός του 2009. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την είσπραξη 67,3 δισ. ευρώ από το σκέλος των φόρων. Το ποσό που συγκεντρώθηκε στα κρατικά ταμεία δεν ξεπέρασαν τελικά τα 50,5 δισ. ευρώ –με τις γνωστές επιπτώσεις στο δημόσιο έλλειμμα και την πορεία της χώρας. Ο προϋπολογισμός έκλεισε με τρύπα στα έσοδα 16,84 δις. ευρώ.
· Βρέθηκαν 2.696 άτομα οι οποίοι υπηρετούσαν ταυτόχρονα (!) σε δύο θέσεις στο Δημόσιο. Και επειδή αυτό στην πράξη δεν γίνεται καλούνται οι εν λόγω διπλοθεσίτες να επιστρέψουν πίσω στο δημόσιο το ποσό των 1,77 εκατ. ευρώ.
· Το 2009 το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε και μπλόκαρε ως παράνομες πληρωμές ύψους 665 εκατ. ευρώ. Το 2008 το αντίστοιχο ποσό δεν ξεπερνούσε τα 106 εκατ. ευρώ (αύξηση 520%).
· Το μεγάλο πάρτι με τα δημόσια κονδύλια εντόπισε το Ελεγκτικό Συνέδριο στα Υπουργεία. Ενώ το 2008 κρίθηκαν ως παράνομες, κρατικές πληρωμές ύψους 6,6 εκατ. ευρώ το 2009 την δεύτερη δηλαδή χρονιά της ύφεσης οι παράνομες πληρωμές στο Δημόσιο εκτοξεύτηκαν στα 506 εκατ. ευρώ!
· Κατά τον έλεγχο των δημοσίων έργων το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε παραβάσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με την απ’ ευθείας ανάθεση έργων αλλά και με την απ’ ευθείας ανάθεση συμπληρωματικών εργασιών στον ανάδοχο του αρχικού έργου.
· Αποδοχές, αποζημιώσεις και λοιπές αμοιβές. Κατά τον έλεγχο των αποδοχών και λοιπών αμοιβών διαπιστώθηκαν τα εξής:
- Καταβολή εξόδων παράστασης αιρετών οργάνων (αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων) για χρονικό διάστημα προγενέστερο της έκδοσης της σχετικής απόφασης του οικείου Δημάρχου, που ως διοικητική πράξη δεν δύναται να έχει αναδρομική ισχύ.
- Χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου κατηγορίας ΔΕ, χωρίς την ύπαρξη απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Μη νόμιμη καταβολή επιδόματος διαχειριστικών λαθών σε δημοτικούς υπαλλήλους, που δεν πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις.
- Μη νόμιμη καταβολή αποζημίωσης προέδρων τοπικών συμβουλίων για συμμετοχή στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου.
- Προσλήψεις φυσικών προσώπων με σύμβαση έργου, οι οποίες υπέκρυπταν συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας, για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών.
- Μη νόμιμη καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης διευθυντή, χωρίς τη συνδρομή των προϋποθέσεων
- Μη νόμιμη καταβολή επιδότησης υπαλλήλων για αγορά πρώτης κατοικίας σε προβληματικές περιοχές.
- Μη νόμιμη καταβολή αμοιβής σε ιδιώτες για εργασίες που ανάγονταν στα καθήκοντα των υπαλλήλων των Δήμων.
Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την έκθεση, το 2009 το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε και μπλόκαρε ως παράνομες πληρωμές ύψους 665 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο ποσό για το 2008 δεν ξεπερνούσε τα 106 εκατ. ευρώ (αύξηση 520%).
Πρωταθλητές σε αυτές τις παρατυπίες είναι τα Υπουργεία με το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανακαλύπτει τρανταχτές περιπτώσεις καταδαπάνησης του δημοσίου χρήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2008 κρίθηκαν ως παράνομες, κρατικές πληρωμές ύψους 6,6 εκατ. ευρώ το 2009 οι περιπτώσει αυτές εκτοξεύτηκαν στα 506 εκατ. ευρώ!
Σοβαρές περιπτώσεις ανάλωσης του κρατικού χρήματος διαπίστωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο και στους Δήμους της χώρας, στους οποίους εντόπισε ότι πολλές από τις εργασίες που ανάγονταν σε αυτούς δίνονταν έξω σε ιδιώτες.
Αναλυτικότερα σύμφωνα με την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου:
· Κατά 25,2% έπεσε έξω στις προβλέψεις των εισπράξεων από φόρους ο κρατικός προϋπολογισμός του 2009. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την είσπραξη 67,3 δισ. ευρώ από το σκέλος των φόρων. Το ποσό που συγκεντρώθηκε στα κρατικά ταμεία δεν ξεπέρασαν τελικά τα 50,5 δισ. ευρώ –με τις γνωστές επιπτώσεις στο δημόσιο έλλειμμα και την πορεία της χώρας. Ο προϋπολογισμός έκλεισε με τρύπα στα έσοδα 16,84 δις. ευρώ.
· Βρέθηκαν 2.696 άτομα οι οποίοι υπηρετούσαν ταυτόχρονα (!) σε δύο θέσεις στο Δημόσιο. Και επειδή αυτό στην πράξη δεν γίνεται καλούνται οι εν λόγω διπλοθεσίτες να επιστρέψουν πίσω στο δημόσιο το ποσό των 1,77 εκατ. ευρώ.
· Το 2009 το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε και μπλόκαρε ως παράνομες πληρωμές ύψους 665 εκατ. ευρώ. Το 2008 το αντίστοιχο ποσό δεν ξεπερνούσε τα 106 εκατ. ευρώ (αύξηση 520%).
· Το μεγάλο πάρτι με τα δημόσια κονδύλια εντόπισε το Ελεγκτικό Συνέδριο στα Υπουργεία. Ενώ το 2008 κρίθηκαν ως παράνομες, κρατικές πληρωμές ύψους 6,6 εκατ. ευρώ το 2009 την δεύτερη δηλαδή χρονιά της ύφεσης οι παράνομες πληρωμές στο Δημόσιο εκτοξεύτηκαν στα 506 εκατ. ευρώ!
· Κατά τον έλεγχο των δημοσίων έργων το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε παραβάσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με την απ’ ευθείας ανάθεση έργων αλλά και με την απ’ ευθείας ανάθεση συμπληρωματικών εργασιών στον ανάδοχο του αρχικού έργου.
· Αποδοχές, αποζημιώσεις και λοιπές αμοιβές. Κατά τον έλεγχο των αποδοχών και λοιπών αμοιβών διαπιστώθηκαν τα εξής:
- Καταβολή εξόδων παράστασης αιρετών οργάνων (αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων) για χρονικό διάστημα προγενέστερο της έκδοσης της σχετικής απόφασης του οικείου Δημάρχου, που ως διοικητική πράξη δεν δύναται να έχει αναδρομική ισχύ.
- Χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου κατηγορίας ΔΕ, χωρίς την ύπαρξη απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Μη νόμιμη καταβολή επιδόματος διαχειριστικών λαθών σε δημοτικούς υπαλλήλους, που δεν πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις.
- Μη νόμιμη καταβολή αποζημίωσης προέδρων τοπικών συμβουλίων για συμμετοχή στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου.
- Προσλήψεις φυσικών προσώπων με σύμβαση έργου, οι οποίες υπέκρυπταν συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας, για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών.
- Μη νόμιμη καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης διευθυντή, χωρίς τη συνδρομή των προϋποθέσεων
- Μη νόμιμη καταβολή επιδότησης υπαλλήλων για αγορά πρώτης κατοικίας σε προβληματικές περιοχές.
- Μη νόμιμη καταβολή αμοιβής σε ιδιώτες για εργασίες που ανάγονταν στα καθήκοντα των υπαλλήλων των Δήμων.
Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου