Αποκλειστικά στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο θα πετάει πλέον η εταιρία
«Αίνιγμα» αποτελεί η επιλογή νέων δρομολογίων εξωτερικού από την εταιρία
Ολοκληρώνεται η πλήρης αποχώρηση της Olympic Air από την Δυτική Ευρώπη, καθώς το μεσημέρι της 24ης Μαρτίου 2012 ένα Airbus Α320 της πτήσης ΟΑ152 θα πετάξει για τελευταία φορά από το Άμστερνταμ στην Αθήνα, κλείνοντας έναν μεγάλο ιστορικό κύκλο.
Η κίνηση της Olympic Air κρίνεται από κύκλους των αερομεταφορών ως μάλλον αναπάντεχη, αφού τις προηγούμενες εβδομάδες είχε προγραμματιστεί αύξηση των πτήσεών της προς την Ολλανδική πρωτεύουσα σε δύο ανά ημέρα, με ταυτόχρονη μείωση των αντίστοιχων δρομολογίων της KLM από δύο σε μία ημερησίως.
Μάλιστα, υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο οι δύο εταιρίες είχαν ανακοινώσει συμφωνία για πτήσεις κοινού κωδικού. Πλέον, το δρομολόγιο Αθήνα - Άμστερνταμ θα εκτελείται από την
KLM, καθώς και από την θυγατρική της, χαμηλού κόστους Transavia.
KLM, καθώς και από την θυγατρική της, χαμηλού κόστους Transavia.
Κλείνει ένας κύκλος
Η αποχώρηση της θυγατρικής της MIG από το διεθνές αεροδρόμιο Σχίπχολ του Άμστερνταμ σηματοδοτεί την οριστική αλλαγή σελίδας στις πτήσεις εξωτερικού της εταιρίας, η οποία εστιάζει αυστηρά και μόνο στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όταν ξεκίνησε να πετά η Olympic Air την 1η Οκτωβρίου 2009, συνέδεε την Αθήνα - μεταξύ άλλων - με το Λονδίνο, το Παρίσι, τις Βρυξέλλες, την Βιέννη, το Μιλάνο, την Ρώμη, την Βυρητό και την Αλεξάνδρεια και το Άμστερνταμ. Η τελευταία πόλη αποτελούσε και τον έσχατο κρίκο που συνέδεε την εταιρία με το πρόσφατο παρελθόν της.
Το «αντίδωρο» της αποχώρησης από το Άμστερνταμ είναι, σύμφωνα με πηγές της Olympic Air, η έναρξη των δρομολογίων από και προς Τελ Αβίβ από τις 9 Μαρτίου 2012, τα οποία αρχικά θα γίνονται τρείς φορές την εβδομάδα, ποντάροντας στην εντατικοποίηση των οικονομικών σχέσεων, αλλά και στο αυξανόμενο κύμα Ισραηλινών τουριστών στην Ελλάδα, πεδίο, στο οποίο ήδη δραστηριοποιείται και η Aegean.
Πλέον, τα δρομολόγια από και προς Ισραήλ αναμένεται να είναι και από τα πλέον τακτικά του εθνικού εναερίου χώρου, αφού στην γραμμή Αθήνα - Τελ Αβίβ θα δραστηριοποιούνται η Aegean, η Olympic και η El Al. Μάλιστα, η πρώτη θα συνδέει το Ισραήλ με αρκετούς Ελληνικούς προορισμούς.
Πάντως, το γενικότερο κλίμα των ημερών είναι δυσοίωνο, αφού τον Φεβρουάριο η Air France-KLM εμφάνισε ζημίες ύψους 700 εκατ. ευρώ στο Ευρωπαϊκό της δίκτυο, ενώ η Lufthansa ανακοίνωσε πρόγραμμα περικοπών 1,5 δισ. ευρώ για την επόμενη διετία.
Διαχειρίσιμα οικονομικά μεγέθη
Η Olympic Air, έναν χρόνο έπειτα από την διακοπή των περισσότερων δρομολογίων της Δυτικής Ευρώπης και την απόρριψη του φακέλου της συγχώνευσης με την Aegean από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, φαίνεται να σταθεροποιείται οικονομικά σε μάλλον διαχειρίσιμα μεγέθη, αφού δεν έχει ανοίγματα σε κινδύνους, κάτι, που ήταν αποτέλεσμα της έμφασής της σε κοντινά δρομολόγια με τα ελικοφόρα Bombardier. Αυτή η εξέλιξη την ωθεί σε μία νέα αναζήτηση εξωστρέφειας.
Ήδη, η εταιρία έχει ρίξει στην αγορά ειδικές προσφορές για πτήσεις προς Τελ - Αβίβ και Κωνσταντινούπολη, με τιμές που ξεκινούν από 57 και 69 ευρώ, αντίστοιχα. Παράλληλα, σχεδιάζει να αυξήσει στην θερινή σεζόν τις συχνότητες για Βουκουρέστι (από οκτώ σε εννέα) και Κάιρο (από έξι στις οκτώ).
Αυτή η τροπή έρχεται ως λογική εξέλιξη, αφού η εταιρία παράγει το μεγαλύτερο τμήμα του μεταφορικού της έργου εντός της «χτυπημένης» Ελληνικής αγοράς και είναι επόμενο να αναζητά εμπορικές διεξόδους στο εξωτερικό.
«Αίνιγμα», πάντως, αποτελεί η επιλογή νέων δρομολογίων για την εταιρία. Η Olympic έχει πάρει άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τους εξής εκτός Ε.Ε. προορισμούς:
- Αθήνα - Ζάγκρεµπ, έως 7 δρομολόγια ανά εβδομάδα µε αεροσκάφη Q-8, Α319, A320 και έναρξη από 11/11/2011.
- Αθήνα - Ντουµπρόβνικ, έως 7 δρομολόγια ανά εβδομάδα µε αεροσκάφη Q-8, Α319, A320 και έναρξη από 11/11/2011
- Αθήνα-Κίεβο, με ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο µε αεροσκάφη Α319, A320 και έναρξη 11/11/2011.
Πηγές της εταιρίας ούτε επιβεβαιώνουν ούτε διαψεύδουν τυχόν εκκίνηση αυτών των πτήσεων και αρκούνται να επισημάνουν ότι όλα τα σενάρια βρίσκονται υπό εξέταση.
Σύμφωνα με την MIG, η Olympic έχει καταγράψει στο 9μηνο του 2011 έσοδα της τάξης των 189,9 εκατ. ευρώ, ενώ στο ίδιο διάστημα η Olympic Handling 44 εκατ. ευρώ και η Olympic Engineering 3,2 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά, δηλαδή, οι τρεις εταιρίες έκαναν τζίρο 237,1 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η εταιρία έχει καταθέσει φάκελο για τον διαγωνισμό της ΥΠΑ για τις άγονες γραμμές, στον οποίο διεκδικεί 14 δρομολόγια. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών εκτιμούν ότι στα μέσα Μαρτίου ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου