Ο χωρίς σκέψη σεβασμός προς την εξουσία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της αλήθειας. A.Einstein
Σελίδες
Ετικέτες
- αθλητισμος (310)
- αρθρα-γνωμες (935)
- αυτοδιοικηση (71)
- βιογραφικο σημειωμα (1)
- γενικα (310)
- Δ.Παλληνης (569)
- διεθνη (347)
- Ελλάδα (280)
- επιστήμη (25)
- ζωοφιλια (73)
- κοινωνικα (143)
- οικολογια (73)
- οικονομια (1219)
- παιδεια (219)
- Παλληνη (131)
- περιβαλλον (54)
- πολιτικη (1052)
- πολιτισμος (246)
- τεχνολογία (97)
- υγεια (243)
Κυριακή 4 Μαρτίου 2012
Το "κίνημα της πατάτας" θα σκοτώσει την ακρίβεια
Οι μισθοί στην Ελλάδα γίνονται μισθοί Βουλγαρίας. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις τιμές βασικών αγαθών που αντί να πέφτουν, αυξάνονται συνεχώς με αποτέλεσμα οι αγορές, ακόμα και ελάχιστων πραγμάτων σε σούπερ μάρκετ και λαϊκές, να γίνονται δυσβάσταχτες.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου όσο και με αυτά του ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή), που παρουσιάζει το Βήμα της Κυριακής τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφονται σημαντικές αυξήσεις τιμών σε πολλά βασικά είδη διατροφής, όπως λαχανικά, γάλα, ζάχαρη, αλεύρι, ενώ οι μειώσεις είναι ελάχιστες και μικρές.
Όπως μάλιστα επισημαίνει στην εφημερίδα ο κ. Γ. Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε θέματα Μάνατζμεντ και Ηλεκτρονικού Εμπορίου,”η προμήθεια στην Ελλάδα, η οποία επηρεάζει σημαντικά την τελική τιμή του προϊόντος, φθάνει το 70%, ο ΦΠΑ το 15% και το υπόλοιπο 15% αφορά τα έξοδα του λιανεμπορίου”.
Κι αν αναρωτιέστε γιατί τα ίδια προϊόντα πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα απ' ότι στο εξωτερικό, ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Ν. Τσεμπερλίδης, αναφέρει ότι στην Ελλάδα λίγες πολυεθνικές ελέγχουν το λιανεμπόριο και επιβάλλουν τις πολιτικές που θέλουν και προσθέτει πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ακολουθούν το παιχνίδι των τιμών του ηγέτη, με αποτέλεσμα ακόμη και αυτά να είναι ακριβά”.
Πόσο ακρίβυναν τα προϊόντα μέσα σε έναν χρόνο
Ζάχαρη 36.99%
Μέλι 3,07%
Αβγά 4,99%
Φρέσκο γάλα 6,32%
Φέτα 3%
Τυριά 9,70%
Αλεύρι 13,17%
Ψωμί 4,29%
Αλλαντικά 4,15%
Νωπά πουλερικά 9,15%
Ψάρια 5,98%
Ο κ. Τσεμπερλίδης εφιστά την προσοχή των καταναλωτών καθώς όπως λέει «τα σουπερμάρκετ προχωρούν σε προσφορές προϊόντων και όχι σε πραγματικές μειώσεις τιμών, διότι οι προσφορές διαρκούν ένα χρονικό διάστημα και μετά επανέρχονται οι κανονικές τιμές”.
Την ίδια ώρα ολοένα και αυξάνεται η τάση των πολιτών να παραγγέλνουν απευθείας από τους παραγωγούς προϊόντα, παρακάπτωντας τους μεσάζοντες. Την αρχή έκαναν οι κάτοικοι της Πιερίας που παρήγγειλαν πατάτες απο τους παραγωγούς του Νευροκοπίου πριν απο λίγες εβδομάδες . Από τότε κάτοικοι από όλη την Ελλάδα οργανώνονται προκειμένου να μιμηθούν το παράδειγμα της Κατερίνης και να ωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές σε διάφορα προϊόντα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου