Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Επιλογή προϊσταμένων μετά τον Καλλικράτη και πριν τη ψήφιση του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών


Η καταβολή του προβλεπόμενου από το άρθρο 13 του ν.3205/2012 (και ήδη άρθρου 18 ν.4024/2011) επιδόματος θέσης ευθύνης στους μεταφερόμενους υπαλλήλους που τοποθετούνται ως προϊστάμενοι οργανικών μονάδων νέου νομικού προσώπου, στο μεταβατικό διάστημα μεταξύ της σύστασης αυτού και της ψήφισης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), εξαρτάται από τη νόμιμη επιλογή και τοποθέτησή τους στις αντίστοιχες θέσεις προϊσταμένων, που ήδη κατείχαν. Συνεπώς, οι τελευταίοι δικαιούνται του εν λόγω επιδόματος, υπό την προϋπόθεση ότι μέχρι τη συγχώνευση ασκούσαν νομίμως τα σχετικά καθήκοντα, δηλαδή είχαν τοποθετηθεί στη θέση αυτή κατόπιν προηγούμενης κρίσης του υπηρεσιακού συμβουλίου ή, σε περίπτωση που είχε κενωθεί η θέση του προϊσταμένου πριν από τη συγχώνευση και είχε ορισθεί «αναπληρωτής», δεν είχε παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του μηνός από την έναρξη της αναπλήρωσης. Τούτο διότι, σύμφωνα με τα άρθρα 89 παρ. 8 και 100 του ν.3854/2007, εντός του χρονικού αυτού διαστήματος πρέπει να χωρήσει επιλογή νέου προϊσταμένου, και, κατά συνέπεια, μετά την πάροδο αυτού, τόσο η «αναπλήρωση» όσο και η καταβολή του αντίστοιχου επιδόματος παύει να έχει νόμιμο έρεισμα, ανεξαρτήτως αν στο μεταξύ έχει χωρήσει αυτοδικαίως η μεταφορά του προσώπου αυτού στο νέο νομικό πρόσωπο, κατά το άρθρο 103 του ν.3852/2010. Η εντελλόμενη δαπάνη καταβολής επιδόματος θέσης ευθύνης στις φερόμενες ως δικαιούχους υπαλλήλους του «Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας – Παιδείας – Αθλητισμού – Πολιτισμού» του Δήμου, οι οποίες άσκησαν καθήκοντα προϊσταμένων των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών αυτού κατά το μήνα Μάιο του έτους 2011, ήτοι μετά τη σύστασή του (19.4.2011) και πριν από την ψήφιση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας αυτού, είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι αυτές κατά τον κρίσιμο χρόνο συγχώνευσης των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών δεν ασκούσαν νομίμως καθήκοντα προϊσταμένων στις αντίστοιχες οργανικές μονάδες, καθόσον δεν προκύπτει ότι είχε προηγηθεί επιλογή τους από το αρμόδιο – κατά το χρόνο εκείνο - υπηρεσιακό συμβούλιο ούτε, εξάλλου, συνέτρεχε περίπτωση νόμιμης αναπλήρωσης λόγω απουσίας ή κωλύματος των νομίμως ορισθέντων προϊσταμένων ή αναπλήρωσης λόγω κένωσης ή σύστασης των αντίστοιχων θέσεων. Ενόψει δε του ότι, σύμφωνα με το άρθρο 103 του ν.3852/2010, οι φερόμενες ως δικαιούχοι μεταφέρθηκαν στο νέο ν.π.δ.δ. με την ίδια ακριβώς εργασιακή σχέση, υπό την οποία τελούσαν και στα συγχωνευθέντα νομικά πρόσωπα, είναι μη νόμιμη η εκ μέρους τους άσκηση καθηκόντων προϊσταμένων Διεύθυνσης, Τμημάτων και Γραφείων στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς του νέου ν.π.δ.δ. και, συνακόλουθα, η καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης, κατά το μεταβατικό διάστημα από τη σύσταση του νομικού αυτού προσώπου μέχρι και την ψήφιση του Ο.Ε.Υ., με τον οποίο συνιστώνται οι αντίστοιχες θέσεις (άρθρο 10 ν.3584/2007). Μη νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 92/2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου