Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Ο γρίφος των 140 χαρακτήρων

CATCHY
Ο γρίφος των 140 χαρακτήρων

Ο γρίφος των 140 χαρακτήρων

(μη λες πως δεν σου λέμε ό,τι μαθαίνουμε)

Στις βόλτες που ενδεχομένως κάνεις στο twitter  μάλλον θα έχεις συναντήσει την εξής ερώτηση με διάφορες -ευγενικές και λιγότερο ευγενικές- παραλλαγές: Ποιος αθεόφοβος αποφάσισε πως τα μηνύματα δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 140 χαρακτήρες;
Κοίτα να δεις τώρα πού μπορεί να σε οδηγήσει αυτή η ερώτηση. Οταν οι δημιουργοί του twitter έπιασαν δουλειά για να φτιάξουν την υπηρεσία που οσονούπω θα περάσει και το πολυδιαφημισμένο κατώφλι της Wall Street, το SMS ζούσε και βασίλευε. Τώρα, απλώς ζει. Για την ακρίβεια, κουτσοζεί, άλλο θέμα αυτό.
Το SMS που λες είχε όριο τους 160 χαρακτήρες. Μόνο που στο twitter το μήνυμα δημοσιεύεται μαζί με το όνομα του αποστολέα του, οπότε οι δημιουργοί αποφάσισαν να "κρατήσουν" 20 χαρακτήρες για τον συγκεκριμένο σκοπό. Αρα, 160 μείον 20, 140.
Ωραία και το 160 πώς μας προέκυψε; Εξαιρετική ευκαιρία να σε πάμε στα μέσα της δεκαετίας του '80, όταν τα σύγχρονα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ήταν στο μυαλό ή στο όνειρο μιας χούφτας ανθρώπων, κυρίως Ευρωπαίων. Τον μαγικό εκείνο καιρό, που λες, ένας Γερμανός ερευνητός ονόματι Friedhelm Hillebrand άρχισε να χτυπάει σε τυχαία σειρά στη γραφομηχανή του γράμματα, αριθμούς και σημεία στίξης. Μετά μέτρησε τους χαρακτήρες κάθε αράδας και διαπίστωσε πως κατά μέσο όρο η γραμμή είχε 80 γράμματα, αριθμούς και σημεία στίξης, συμπεριλαμβανομένων και των κενών.
Ωραία, τότε γιατί δεν μείναμε με τα 80; Διότι η εμπειρική παρατήρηση, λέει η ιστορία μας είχε δείξει πως την εποχή που οι άνθρωποι ταχυδρομούσαν μανιωδώς καρτ-ποστάλ από τις διακοπές τους, το πολύ να έγραφαν δυο αράδες. Λογικό. Δεν θες να είσαι τηλεγραφικός αφού μπαίνεις στον κόπο να στείλεις μια κάρτα, αλλά δεν θα γράψεις και την ιστορία των διακοπών σου, οπότε οι δυο γραμμές είναι ούτε λίγο ούτε πολύ.Είναι ικανοποιητικό.
Αρα, δυο γραμμές, 160 χαρακτήρες. Ελα ξανά στο παρόν τώρα.
Το twitter, λένε οι κακές οι γλώσσες, έχει ένα μικρό πρόβλημα τον τελευταίο καιρό, καθώς λόγω της επικείμενης εισαγωγής του στη χρηματαγορά αρχίζει να δέχεται πιέσεις από διάφορα καλόπαιδα (οι διαφημιστικές εταιρείες φέρονται να είναι στην πρώτη γραμμή της σχετικής προσπάθειας) να αφήσει τις σαχλαμάρες με τους 160, δηλαδή τους 140, χαρακτήρες.
Λογικά η απάντηση εδώ δεν θα μπορούσε παρά να είναι "άμα θέλετε περισσότερους χαρακτήρες να πάτε στο Facebook", αλλά ποιος ξέρει τώρα τι έχουν στο μυαλό τους οι επικεφαλής της εταιρείας.
Ακόμα και οι πολυλογάδες του deasy ωστόσο συμφωνούν πως οι 140 χαρακτήρες είναι μια χαρά. Εσύ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου