Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Στη «Ζωή της Αντέλ» ο Χρύσος Φοίνικας!


Λεά Σεντού, Αμπντελατίφ Κεσίς και Αντέλ Εξαρχόπουλος γιορτάζουν επί σκηνής τον Χρυσό Φοίνικα που κέρδισε η ταινία τους, «Η Ζωή της Αντέλ»



Από τη Χριστίνα Λιάπη

Συζητήθηκε όσο καμία άλλη, καταχειροκροτήθηκε στις προβολές της, επαινέθηκε θερμά από τους κριτικούς και τώρα πλέον το «La Vie d'Adele» («H Ζωή της Αντέλ») είναι και επίσημα η ταινία του Φεστιβάλ Καννών, αφού επιβεβαίωσε τις προβλέψεις και απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα στην επίσημη τελετή λήξης, μια απόφαση που η κατάμεστη αίθουσα υποδέχθηκε ενθουσιωδώς.

Λίγες στιγμές αφότου ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, Στίβεν Σπίλμπεργκ, σημείωσε με νόημα ότι ο Χρυσός Φοίνικας απονέμεται σε τρεις καλλιτέχνες, «την Αντέλ, τη Λεά και τον Αμπντελατίφ Κεσίς» για να τονίσει τη συμβολή των δύο ηθοποιών στο τελικό αποτέλεσμα, ο σκηνοθέτης της ταινίας παρέλαβε συγκινημένος το βραβείο μαζί με τις εξαιρετικές του πρωταγωνίστριες και, αφότου ευχαρίστησε την κριτική επιτροπή και το Φεστιβάλ Καννών για την επιλογή τους, ολοκλήρωσε το λόγο του καλώντας τους πάντες «να εκφραστούν και να αγαπήσουν ελεύθερα!»
Το Μεγάλο Βραβείο, τη δεύτερη σημαντικότερη διάκριση της βραδιάς, κέρδισε το εξαιρετικό «Inside Llewyn Davis» («Στο Μυαλό του Λιούιν Ντέιβις») των αδερφών Κοέν, ενώ το Βραβείο της Επιτροπής απέσπασε η ταινία «Like Father, Like Son» («Πατέρας και Γιος») του Κόρε-Εντά Χιροκάζου.
Το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας απέσπασε δίκαια ο Μπρους Ντερν για την ερμηνεία του στην ταινία «Nebraska» («Νεμπράσκα») του Αλεξάντερ Πέιν, διάκριση που επικροτεί την πολυετή καριέρα ενός ηθοποιού στον οποίο δεν έχουν δοθεί αρκετές αντίστοιχες ευκαιρίες για να ξεχωρίσει.
Το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας, από την άλλη, είναι περισσότερο αμφιλεγόμενο, αφού απονεμήθηκε στη Μπερενίς Μπεζό για το «Le Passe» («Παρελθόν») του Ασγκάρ Φαραντί. Αυτό όχι μόνο αποτελεί μια μικρή έκπληξη (η Αντέλ Εξαρχόπουλος της «Ζωής της Αντέλ» θεωρούνταν το απόλυτο φαβορί και δικαίως) αλλά και μια περίεργη απόφαση - η ταινία είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αλλά οι ερμηνείες της, και ειδικά εκείνη της Μπεζό, δεν κατατάσσονται στα δυνατά της σημεία.
Εξίσου αναπάντεχη ήταν και η βράβευση του Αμάτ Εσκαλάντε για την σκηνοθεσία του στην ταινία «Heli», μια ταινία που σχολιάστηκε αρνητικά στους κύκλους του φεστιβάλ και απέσπασε τα λιγότερα αστεράκια στον απολογισμό των κριτικών κινηματογράφου, κάποιοι από τους οποίους αναρωτήθηκαν στις ανταποκρίσεις τους πώς είναι δυνατόν μια τέτοια ταινία να συμπεριληφθεί στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ.
Τέλος, καλύτερο σενάριο ανακηρύχθηκε εκείνο της δραματικής ταινίας «A Touch of Sin» του Ζία Ζανγκέ.
Η Χρυσή Κάμερα, το βραβείο για τον καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη, απονεμήθηκε στον πρώην κριτικό κινηματογράφου και πλέον κινηματογραφιστή Άντονι Τσεν από τη Σιγκαπούρη, για την ταινία του «Ilo Ilo», που προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών.
Αναλυτικά τα βραβεία
Χρυσός Φοίνικας: «La Vie d'Adele» («Η Ζωή της Αντέλ») του Αμπντελατίφ Κεσίς
Μεγάλο Βραβείο: «Inside Llewyn Davis» του Τζόελ και Ίθαν Κοέν
Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής: «Like Father, Like Son» του Κόρε-Εντά Χιροκάζου
Σκηνοθεσίας: Αμάτ Εσκαλάντε, «Heli»
Γυναικείας Ερμηνείας: Μπερενίς Μπεζό, «Το Παρελθόν»
Ανδρικής Ερμηνείας: Μπρους Ντερν, «Νεμπράσκα»
Σεναρίου: «A Touch of Sin» του Ζία Ζανγκέ
Χρυσή Κάμερα: Άντονι Τσεν«Ilo Ilo»
Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους Ταινίας: «Safe» του Μουν Μπιουν-γκον
Ειδική Μνεία για Μικρού Μήκους: «Whale Valley» του Γκουντμούντουρ Αρνάρ Γκούντμουτσον - «37°4 S» του Αντριάνο Βαλέριο
Δείτε εδώ την επίσημη συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής και διαβάστε εδώ τα βραβεία των παράλληλων τμημάτων του Φεστιβάλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου