Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ:"Στρίμωξαν" τον Ράιχενμπαχ στις Βρυξέλλες


Ο κ. Ράιχενμπαχ απέφυγε να απαντήσει στην ουσία των ερωτημάτων του Μ. Τρεμόπουλου. Στην ομιλία του, έκανε λόγο για το Μέσο Επιμερισμού του Κινδύνου που η Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί, καθότι οι ελληνικές τράπεζες είναι γνωστό ότι έχουν μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας. Στη συνέχεια επικαλέστηκε το δίλημμα "μεγάλες οικονομικές αξιώσεις" σε περίπτωση αθέτησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων έργων (δηλ. αυτοκινητοδρόμων) ή "ολοκλήρωση και αποπεράτωση" αυτών ως ένα κρίσιμο κομμάτι του ψηφιδωτού. Από την άλλη, απαντώντας σε ένα από τα ερωτήματα του Μ. Τρεμόπουλου, είπε πως δεν είναι σε θέση να περιγράψει το ρόλο του κ. Φούχτελ και να ρωτηθεί εκείνος. Αναφορικά με τους σιδηροδρόμους, παρέπεμψε σε συνάδελφό του, η οποία επικαλέστηκε τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην υλοποίηση αυτών που προβλέπονται, βάση του σχεδίου που της υποβάλλεται από την ελληνική κυβέρνηση. Όσον αφορά τη Μελλοντική Πολιτική Συνοχής που ασχολείται αρμοδίως η ΓΔ Περιφερειακής Πολιτικής, είπε πως προσπαθούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να εφαρμόσει τα σχετικά. Το πιο σημαντικό είναι όλα αυτά να πραγματοποιηθούν, να γίνουν πράξη στην πραγματική οικονομία. Όσο αφορά την αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση πρέπει να ενισχυθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα προγράμματα να μπορούν επίσης να εφαρμόζονται στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και άλλα βασικά θέματα που ανέφερα, όπως πχ. η διαχείριση των σκουπιδιών, να τυγχάνουν καλύτερης διαχείρισης σε τοπικό επίπεδο.Ο Μ. Τρεμόπουλος ως αντιπρόεδρος της επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είχε την ευκαιρία χθες να θέσει μια σειρά ερωτημάτων στον κ. Χορστ Ράιχενμπαχ, επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα, για το ρόλο της Ομάδας Δράσης στη χώρα μας, το μοντέλο ανάπτυξης που επιδιώκει, τη μελλοντική Πολιτική Συνοχής αναφορικά και με την Ελλάδα, ενώ αναφέρθηκε και στην προοπτική που έχει η αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα μέσω και της Πολιτικής Συνοχής.

Στην κατ' ιδίαν συνομιλία με τον Μ. Τρεμόπουλο, επανέλαβε τη πεποίθηση του πως πράγματι οι Έλληνες δεν
μπορούν να ανταπεξέλθουν τα μέτρα λιτότητας που τους επιβάλλονται, ότι αυτός ενεργεί ως υπάλληλος της Κομισιόν κι ότι πρέπει να απευθυνθούμε στην Τρόικα για αυτές τις πολιτικές.
«Η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι όσον αφορά τις επιλογές που πρέπει να κάνει, προκειμένου να εξασφαλίσει υγιή πορεία, μακριά από τις πολιτικές λιτότητας. Βρισκόμενη σε 5ο συνεχή χρόνο ύφεσης, δεν έχει τα περιθώρια να καθυστερεί», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Έχουμε επανειλημμένως τονίσει την ανάγκη να στραφούμε προς μια βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική. Οι προτάσεις μας, που στηρίζονται στην αλληλεγγύη και τη βιωσιμότητα, τώρα περισσότερο από ποτέ, πρέπει να βρουν ανοιχτά αυτιά για να μπορέσουμε να εξέλθουμε από τη κρίση με τα κατάλληλα εφόδια».

(ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης του Μιχ. Τρεμόπουλου)
"κ. Ράιχενμπαχ,
Εκτιμώ πως έχετε αντιληφθεί καλύτερα από άλλους την κατάσταση στη χώρα μου, οι οποίοι υποστηρίζουν πολιτικές τιμωρίας και πειθαρχίας. Έχω σημειώσει ότι έχετε πει τρεις φορές ότι οι Έλληνες δεν αντέχουν άλλα βάρη. Θα ήθελα να μου πείτε πώς εκφράζεται αυτό στην πολιτική που προωθείτε.
Ερώτημα 2ο: Στην 1η τριμηνιαία έκθεση της Task Force GR (TFGR –Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα) γίνεται εκτενής αναφορά στην προώθηση της υλοποίησης μεγάλων έργων προτεραιότητας, π.χ. πέντε μεγάλα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων.
Είναι σαφές ότι στόχος είναι η βελτίωση της απορροφητικότητας των πόρων. Μιλήσατε στην αρχή και για 10.000 θέσεις εργασίας που θα προσφέρουν. Υπάρχουν κάποια ερωτήματα. Υπάρχει όμως παράλληλα προβληματισμός για το ποια είναι η κατεύθυνση της ανάπτυξης που επιδιώκεται; Αν για παράδειγμα επιστρέφει η χώρα στη λογική των αποσπασματικών μεγάλων έργων υποδομής του παρελθόντος και αν με τις επιλογές αυτές βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητά της; Επιπλέον, γιατί προκρίνεται η χρηματοδότηση τέτοιων οδικών έργων στο μέσον της κρίσης, όταν στην Ελλάδα η χρήση των ΙΧ μειώνεται λόγω υψηλού κόστους των καυσίμων και των διοδίων. Δεν κυκλοφορούν πια τα αυτοκίνητα όπως πριν και αντιθέτως εγκαταλείπεται ο σιδηρόδρομος. Η πολιτική της Τρόικας στην Ελλάδα καταργεί τα 2/3 των σιδηροδρομικών γραμμών, κάτι που είναι αντίθετο και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, μιας και έχει χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια. Μη πω άλλα για το σιδηρόδρομο, έχει σαφέστατα μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, είναι πιο προσιτός στους οικονομικά αδύναμους και είναι όχημα ανάπτυξης για μας για τον 21ο αιώνα.
Ερώτημα 3ο: Ποια θα είναι ακριβώς η ανάμιξη η Task Force στο σχεδιασμό της πολιτικής συνοχής για την Ελλάδα μετά το 2013 και ποια άποψη έχει για το περιεχόμενο της πολιτικής αυτής για τη χώρα στο μέλλον;
Ερώτημα 4ο: Σχετικά με την αυτοδιοίκηση μια και αναφέρεται στην έκθεση ότι είναι θετική η πρόσφατη αναμόρφωσή της, που ακούει στο όνομα "Καλλικράτης. Πως θα ενισχυθεί η αυτοδιοίκηση στον ρόλο της για την ενδογενή τοπική/περιφερειακή ανάπτυξη και την υλοποίηση της πολιτικής συνοχής, όχι μόνο μέσω μεγάλων έργων αλλά και μέσα από σχέδια σε τοπική/περιφερειακή κλίμακα;
Και επί τη ευκαιρία, αν μπορούσατε, να ξεκαθαρίσετε τις διαφορές των ρόλων με τον κ. Φούχτελ που, από ότι διαβάζουμε, έχει εστιάσει στο θέμα της αυτοδιοίκησης. Ευχαριστώ".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου