Μέχρι στιγμής, η επαναστατική οργάνωση L.R.A., με ηγέτη της τον Kony, έχει απαγάγει 33,000 παιδιά στην Uganda, με σκοπό την εκπόρνευση ή την επιστράτευση τους. Ο φόβος της απαγωγής αναγκάζει πολλά παιδιά να κοιμούνται στοιβαγμένα σε φυλασσόμενους χώρους συγκέντρωσης, τρομοκρατημένα από τις δραματικές εμπειρίες που περιγράφουν όσοι κατάφεραν να δραπετεύσουν της οργάνωσης. Το πρόβλημα φιλοδοξεί να λύσει ένας Αμερικάνος μέσω της καμπάνιας του, Kony 2012 που συνοψίζεται στο παρακάτω βίντεο:
Μόνο σε χάρισμα θα μπορούσα να ανάγω την ικανότητα ανθρώπων όπως η Μαρί Κυριακού ή ο δημιουργός της καμπάνιας, να φαίνονται αποκρουστικοί κατά την ενασχόληση τους με τόσο δραματικά θέματα. Το παραπάνω βίντεο είναι μια εμετική αυτοπροβολή που διακόπτεται μόνο από τις απολύτως απαραίτητες λεπτομέρειες που χρειάζονται για να καταλάβει κάποιος αυτό που ο δημιουργός επέλεξε να πολεμήσει για να γίνει διάσημος. Πολλά σημεία του βίντεο έχουν τόσο τρομακτικές ομοιότητες με τον Bruno (2009) που με κάνουν να πιστεύω ότι ο δημιουργός δεν ασχολήθηκε με τον Καντάφι γιατί «Αυτός τουλάχιστον ήξερε να ντύνεται»
Ο μοσχαναθρεμένος με φυστικοβούτυρο πρωταγωνιστής/σκηνοθέτης/παραγωγός διακόπτει την προβολή του TimeLine του, αφιερώνοντας το 1/20 του βίντεο στους γραφικούς ντόπιους μασκότ επιδεικνύοντας ότι δεν σιχαίνεται καν να αγκαλιάσει! Τα σημεία αυτά συνοδεύονται από μουσική που θα ευσταθούσε εξίσου στην εξομολόγηση-σοκ του Κωσταντίνου Χριστοφόρου για τα δύσκολα παιδικά του χρόνια αλλά και από υπότιτλους που αν και χρησιμοποιούνται για να καταλάβουμε τους «καημένους αμόρφωτους μαυρούληδες» δεν κρίνονται εξίσου απαραίτητοι για τα νιανιαρίσματα του μούλικου με το οποίο ασχολείται το ένα τρίτο του βίντεο.
Αν και το βίντεο άρεσε πολύ στους προβληματισμένους Aμερικάνους και Eυρωπαίους που τουίταραν από τα –κατασκευασμένα από ανήλικους Ασιάτες- iphone τους πόσο προβληματισμένοι είναι, προκάλεσε αντιδράσεις στα θύματα του Kony πιθανώς γιατί όντας αμόρφωτοι, αφελείς και βιολογικά υποδεέστεροι από τους Mc επαναστάτες δεν ξέρουν πώς να προστατέψουν τον εαυτό τους:
Αν εξαιρέσουμε την χυδαία εκμετάλλευση του Jacob από τον οποίο ο καραμελοευαισθητούλης ασπρούλης εκμαίευσε το κλάμα με προκλητικότατο τρόπο για να καταλήξει να τον παρηγορεί, λέγοντας του “It’s ok”, θεώρησα το βίντεο εντελώς ανάξιο λόγου. Νόμιζα ότι μια τόσο επιφανειακή θεώρηση της κοινωνίας που διαχωρίζει τους «καλούς» και τους «κακούς» ως άλλους Power Rangers θα άγγιζε μόνο τους αναγνώστες του The Secret που εντυπωσιασμένοι θα σχολίαζαν την καμπάνια κάνοντας πιλάτες ή πίνοντας το Macchiato τους. Εντυπωσιάστηκα όμως με το πόσοι άνθρωποι πίστεψαν ότι αγοράζοντας μπλούζες και βραχιολάκια θα βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος και ακόμα περισσότερο με το πόσοι πανηγύρισαν την δύναμη των Social Media που ουσιαστικά τροφοδοτούν το αποχαυνωμένο κοινό με πλασματικές «κοινωνικές κατακτήσεις» αποτρέποντάς το από την ουσία των προβλημάτων αλλά και τα κακουργήματα των ίδιων τους των χωρών #StupidLoud.
Επειδή τα παραπάνω είναι απλά η άποψη μου, επί του πρακτέου, σύμφωνα με διάφορα άρθρα, κάποια εκ των οποίων παραθέτω στο τέλος, μόνο το 35% των δωρεών πάει όντως στην Αφρική ενώ οι πρακτικές της οργάνωσης είναι ύποπτα αδιαφανείς. Επίσης ο Kony έχει φυσικά ενημερωθεί για την καμπάνια βελτιώνοντας τις τακτικές του και καθιστώντας τη σύλληψη του δυσκολότερη από ότι θα ήταν αν το θέμα δεν είχε γίνει viral. Τέλος, η L.R.A. έχει σταματήσει τις βίαιες δραστηριότητες της στην Uganda οπότε η καμπάνια είναι περισσότερο αφορμή για να ενισχύσουν τη γκαρδαρόμπα τους οι δυτικοί χίψτερ και να τραβήξουν μερικά χαριτωμένα pic0ni0z οι δημιουργοί της:
Οι μαχητές της ειρήνης
Πάω να κάνω εμετό.
*Μεταφερθείτε στις πηγές των μη προερχόμενων από PrintScreen εικόνων, πατώντας πάνω τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου